Billetter og priser

Skal du købe liftkort hos os, foregår dette nu digitalt. Du køber dit liftkort på bjorli.no før ankomst, enten ved at du fylder på dit gamle kort eller du køber et nyt som du henter i vores automat når du ankommer anlægget. Eller, du kan købe dit liftkort i vores automat på stedet.Handler du digitalt, så opnår du bedre priser end hvis du køber manuelt over disken! Der er penge at spare, hvis du handler online fra din mobil, tablet eller PC, frem for at du køber liftkortet manuelt. Med nogle enkle skridt kan du oplade et eksisterende Skidata keycard, eller købe et nyt som du henter ud i vores nye billetautomat udenfor velkomstscentret ved at scanne QR-koden på kvitteringen du har modtaget på e-mail.

For at køb og genkøb skal gå hurtigst muligt, anbefaler vi at du opretter en bruger og gemmer dine persondata og keycard-data. Dine data er selvfølgelig sikkert lagret i henhold til GDPR.

Velkommen til Bjorli!

Sådan kan du købe liftkort:

1. Hvis du allerede har et key card (kortnummeret skal begynde med 01 eller 30), så kan du fylde på dette kort hjemmefra via din telefon eller på din pc.

Så kan du gå direkte i kø og tage liften, og kortet behøver ikke at blive aktiveret på nogen måde før det kan bruges.

2. Hvis du ikke har et key card fra før, kan du bestille kort fra din telefon eller pc.

Så modtager du en QR-kode, som du skal scanne i kortautomaten, når du kommer til anlægget. Så får du kortet udleveret i automaten.

I begge disse tilfælde skal du oprette en bruger på bjorli.no.

Når du først har tilføjet et key card til en bruger, kan dette kort bruges flere gange, og du kan fylde på det samme kort hver gang.

3. Køb dit kort direkte i automaten, når du ankommer til anlægget (ikke familiekort), da dette skal købes manuelt over disken inde i servicebygningen.

<span>Sådan kan du købe liftkort:</span>

NB:

Familiekort købes nemmest på bjorli.no eller inde på servicesenteret. Denne kortvariant er desværre ikke tilgængelig i vores automat.

Begynderområdet er gratis for alle, som vil benytte sig af det, og du behøver ikke liftkort.

Bemærk specielt: Alle typer familiekort forudsætter, at samtlige familiemedlemmer bor i én og samme husstand, og dette kan blive kontrolleret via offentlige registre. Slægtninge o.l. accepteres ikke som familiemedlemmer. Overtrædelse af dette vil medføre inddragelse / blokering af liftkortene, uden ret til refusion. For sæsonkort praktiserer vi gældende alder i købsøjeblikket, således at hvis du fylder 7 eller 18 i løbet af sæsonen - efter at sæsonkortet er købt - så får du det til billigste pris. For alle andre korttyper gælder alder på brugsdato.

<span>NB:</span>

ÅBNINGSTIDER, PARKERING OG PRAKTISK INFORMATION

Åbningstider vintersæsonen 2024/2025:

Alle dage: 10:00 - 16:00
Fredag kl. 10:00 – 21:00 når vi har aftenkørsel, ellers normal lukketid kl. 16:00.

Jul og nytår:24.12: 10:00 – 12:00 kun Lift 1 (t-krog) og børnelift.

25.12: 12:00 – 16:00.

01.01: 12:00 – 16:00.

Øvrige dage mellem jul og nytår, inklusiv nytårsaften: 10:00 – 16:00.

Aftenkørsel fra første fredag i januar og frem til vinterferien. I år vil stoleliften være åben til aftenkørsel.

Hele anlægget holder lukket mandag og tirsdag i januar frem til vinterferien i uge 8. Åbent for grupper efter aftale!

Familieområdet er gratis for børn 0-6 år, og vi har lave priser for øvrige.

<span>ÅBNINGSTIDER, PARKERING OG PRAKTISK INFORMATION</span>

BJORLI SKIUDLEJNING OG SKISKOLE

Intersport Bjorli i Velkomstcenteret har et stort udvalg i lejeudstyr af topkvalitet fra førende mærker, som passer fra de allermindste til de mest erfarne. Her kan du leje topudstyr til alpint, snowboard og topptur til hyggelige priser.

Intersport Bjorli organiserer også skiskole og instruktionstimer med professionelle og venlige instruktører.

<span>BJORLI SKIUDLEJNING OG SKISKOLE</span>

Anden info:

Grupperabat: Grupper på 15 betalende personer eller flere kan få 10% rabat på dagskort. Køb/bestilling af dette kræver, at du kontakter os på forhånd. Vi kan desværre ikke give nogen rabat i højsæsonen som jul/nytår, vinterferie uge 7, 8, 9, samt påske.

Egne priser for idrætsklubber/trænere i forbindelse med træning eller konkurrence, kontakt velkomstcenteret eller send en forespørgsel til [email protected]

Bjorli Skisenter AS yder gratis dagskort ved fremvisning af gyldigt ledsagerbevis.

Speedgliding/Paragliding: Højtstående paragliding tillades, hvis dette foregår i betryggende afstand fra lifter og nedfarter, landing skal ske på området bag billetsalg/værkstedsbygninger, ikke på bundstationsområdet. Vi tillader ikke lavtflyvende gliding over skiområdets lifter og nedfarter. Hvis man ønsker at speedglide, skal det ske uden for åbningstid, og på eget ansvar.

Information

Alle gæster bedes følge og gøre sig bekendt med information, der er opdateret på vores hjemmeside, sociale medier eller på informationstavle, relateret til vejr-, føre- og driftsforhold, før køb af liftkort. Der gives ingen erstatning i efterkant.

Vejr- og føreforhold kan være skiftende, og det er gæstens eget ansvar at vurdere vejr og føreforhold ud fra sine færdigheder, før køb af liftkort.

Ved skade sendes anmodning om refusion af dage, liftkort ikke har været brugt, sammen med lægeerklæring på mail til [email protected]. Dette gælder kun den person, som er blevet skadet.

Ved tidlig afrejse på grund af uforudsete hændelser gives der ingen refusion på liftkort.

Der gives ingen erstatning ved uforudset driftsstop, det kan for eksempel være ved strømsvigt, maskinfejl, dårligt vejr, snefald, ising og lignende.

Misbrug af kort

Skipasset / liftkortet er strengt personligt og skal ikke overdrages til andre uanset årsag. Mistet kort erstattes ikke. Ingen returret. Ved misbrug eller overtrædelse af de alpine løberegler kan passet makuleres. Der vil forekomme kontroller af liftkort i løbet af sæsonen.

Dele af konkurrenceløyperne kan være lukket eller delvist lukket i forbindelse med organiseret træning eller konkurrencer.

<span>Anden info:</span>

GENERELLE SALGSBETINGELSER VED KØB AF LIFTKORT OG ANDET PÅ INTERNET SALGSBETINGELSER

Disse generelle betingelser gælder mellem tilbyder og den person, som selv eller gennem andre foretager en bestilling på tilbyders websted. Eller hos tilbyders tilknyttede online partnere.

Bestillingen kan vedrøre liftkort, aktiviteter og køb af andre produkter og tjenester, eller en kombination af disse.

Ansvarlig formidler:

Bjorli Skisenter AS

Bjorlivegen 84

N- 2669 Bjorli

VAT / Org.nr.: 988193518

Email: [email protected]

Telefon: 61 24 55 77

1. Bestillers ansvar

Før man foretager en endelig bestilling, skal man læse og gøre sig bekendt med vigtig information om det aktuelle produkt. Bestiller er ansvarlig for, at købet er i overensstemmelse med sine egne ønsker. Bestiller er ansvarlig for at forsikre sig om, at oplysningerne i bekræftelsen (kun sendt som e-mail) er i overensstemmelse med bestillingen.

Du kan også registrere dig og logge ind som bruger via Facebook og Google. Når du registrerer dig ved hjælp af Facebook eller Google, vil du kunne logge ind på din konto med den e-mail, du er registreret med på disse tjenester. Du kan når som helst ændre dine personoplysninger ved at logge ind på "Min side".

2. Liftkort

Når du køber liftkort online, kan du købe dette med eller uden et keycard. Hvis du køber en billet / liftkort og laster dette over på et eksisterende keycard (Skidata-kompatibelt), aktiveres din billet ved første passage i vendekorset ved liften. Hvis du har købt et nyt Keycard på nettet, kan dette hentes ud i billetautomaten som står på ydersiden af velkomstcenteret. I kvitteringen du fik på e-mail finder du en QR-kode eller stregkode som automaten læser, og dit keycard med aktiv billet produceres umiddelbart.

Trænger du til assistance, så får du hjælp inde i velkomstcenteret.

3. Gennemførelse af bestilling

Efter korrekt gennemført online betaling skal du få en kvittering på e-mail. Kvitteringen vil indeholde alle detaljer ved dit køb og kan medbringes til skiområdet. For udhentning af liftkort i vores billetautomat scanner du QR-koden som ligger i kvitteringen. Husk at tjekke spam-mappe/søppelpost, i tilfælde af kvitteringen skulle blive sendt dertil.

Bestillingen er ikke gennemført og ikke gyldig i følgende tilfælde:

- Bestiller har ikke modtaget e-mail med kvittering med bekræftelse/referencenummer.

- Kortbetaling afbrydes af forskellige årsager og indbetalingen mislykkes.

- Betalingen gennemføres ikke fuldstændigt eller korrekt således at beløbet ikke bliver trukket fra konto.

4. Betaling

Vi benytter en betalingsløsning fra Nets AS. Tredjepart vil ikke få adgang til dine personoplysninger. Vi benytter Secure Socket Layer (SSL) ved overførsel af personlig information. SSL laver en sikker (krypteret) forbindelse mellem din maskine og Nets. På denne måde kan informationen overføres sikkert uden at uvedkommende kan læse den undervejs.

5. Fortrydelsesret

Ved køb af liftkort på internettet er der ingen ret til afbestilling eller refusion, henhold til fortrydelsesretloven kapitel §22 bogstav m), uanset årsag. Dette gælder også for pakker og kampagner som indeholder dato festede liftkort eller datofestede arrangement.

6. Ændring i skatter og afgifter

Hvis skatter og /eller afgifter ændres, og dermed fører til en omkostningsstigning for tilbyder efter at bestillingen er gennemført og betalt, kan prisen øges tilsvarende for bestiller. Prisændringen skal straks meddeles bestiller.

7. Forbehold

Der tages forbehold for eventuelle publicerings- eller korrekturfejl på nettsider og på anden trykt information om tilbuddene som tilbyder formidler.

8. Tvisteløsning

Gæsten bedes henvende sig til tilbyder, hvis denne har noget at udsætte på bestilt arrangement. Hvis gæsten og tilbyder ikke kan forhandle sig til enighed, skal eventuel tvist vedrørende tidligere indgået aftale løses i lokal retsinstans.

9. Force Majeure

Begge parter har ret til at gå bort fra aftalen, hvis arrangementet ikke kan gennemføres som følge af krigshandlinger, naturkatastrofer eller arbejdsmarkedskonflikter. Længere afbrud i vand- eller energiforsyningen, brand eller andre tilsvarende større begivenheder som ingen af parterne har kunnet forudse eller påvirke.

Ved driftsafbrydelse som ligger uden for skianlæggets kontrol (force majeure) skal refusionen tilsvare 50% af den forholdsmæssige refusion som kortindehaver har krav på efter det foregående punkt. Dette gælder ved driftsafbrydelse som følge af eksempelvis vejr- og vindforhold, sne mangel, skred, lynnedslag, oversvømmelse, brand, strømstans, strejke, offentligretlige forbud eller påbud, pandemier m.v. og som udgør forhold som anlægget ikke med rimelighed kunne forvente at tage i betragtning på købstidspunktet. Det er op til anlægget at dokumentere at driftsafbrydelsen skyldes sådanne forhold og at anlægget ikke har haft mulighed for at undgå eller overvinde følgerne af disse.

Ovennævnte bestemmelse gælder ikke hvis anlægget holder åbent mere end 1/3 af sæsonen.

Hvis anlægget er lukket – eksempelvis på grund af sne mangel – ud over 1/3 af sæsonens totale antal skidage kan kortholder kræve en forholdsmæssig refusion for den tid sæsonkortet ikke kan benyttes. Kortholder har ikke krav på hele købesummen. Et eventuelt refusionskrav er opad begrænset til 50% af liftkortets købesum uanset købstidspunkt. Refusionen skal tilsvare 50% af den forholdsmæssige andel af den tid liftkortet ikke kan benyttes, det vil sige liftkortets værdi delt på antal dage i sæsonen. Denne "dag rate" er afgørende for refusionskravets størrelse.

Eventuelle refusionskrav kan ikke afregnes før efter at sæsonen er afsluttet. Indtil sæsonafslutning kan anlægsejer følgelig afvise eventuelle refusionskrav.

10. Vilkår for liftkort i Bjorli Skisenter AS:

- Skipass / liftkort er strengt personligt og skal eller kan ikke overdrages til andre på nogen som helst måde.

- Eventuel ulovlig overdragelse af liftkortet til anden person medfører inddragelse og ingen refusion.

- Skulle man miste et sæsonkort, kan et nyt købes i Velkomstcenteret mod et gebyr på kr. 200 (inkl. nyt keycard).

- Der er ingen returret for liftkort.

- Ved misbrug eller overtrædelse af de alpine løberegler kan liftkortet inddrages uden erstatning.

- Der gives ingen erstatning ved uforudset driftsstop, for eksempel ved dårligt vejr, strømbrudd, maskinfeil eller lignende.

- Dele af løypenettet kan i perioder være avstengt og forbeholdt konkurrence og trening.

- Keycard er obligatorisk til alle typer kort på grund af berøringsfrit billetsystem.

- Børn 0-6 år kører gratis i lifterne. De har egne indgange til lifterne og behøver ikke keycard.

11. Vilkår for skiudlejning

- Gyldig legitimation er obligatorisk, når du skal leje udstyr. Dette gælder også forhåndsbooket og betalt udstyr.

- Al betaling sker på forhånd. Tilbagebetaling af lejebeløbet sker kun ved sygdom mod lægeerklæring.

- Alpinski kan let forveksles. Husk hvordan skiene ser ud og hvor du placerer skiene! Det er ikke tilladt at overlade, leje ud eller sælge lejet udstyr.

- Udstyr skal kun benyttes i afmærkede og præparerede løyper. Skade på udstyret ved anden brug må erstattes.

- Udlejer har ikke ansvar for tyveri af udstyret. I lejeperioden har lejetager selv ansvaret for udstyret.

- Udlejer har ikke ansvar for personskader som påføres lejetager, gods eller tredjeperson i lejeperioden.

- Der refunderes ikke penge for afbrudt leje, medmindre der foreligger skriftlig lægeerklæring.

- Udstyret skal returneres til udlejer, når lejeperioden er slut.

- Det er lejetagers ansvar at godkende udstyret før brug.

- Lejetager er bekendt med, at bindingen på alpinski er af udløsningstypen. Dette mindsker risikoen for skade, men er ingen garanti for sikkerheden. På snowboard er der ikke udløsbare bindinger.

12. Vilkår for skiskole

- Al betaling betales inden start, online eller over disken i Velkomstcenteret / sportsbutikken.

- Ved afbestilling 48 timer før lektionens start tilbagebetales hele beløbet minus et gebyr på NOK 195,-.

- Ved afbestilling samme dag kræver lægeerklæring for refusion, minus et gebyr på NOK 195,-.

13. Sikkerhed i anlægget (i samarbejde med Norske Alpinanlegg & Fjelldestinasjoner)

- Det er vigtigt, at du bruger hjelm, viser hensyn til andre ski- og brætkørere og følger skivettreglerne. Det skal være sikkert at stå på ski hos os, og da har vi alle et ansvar for egen kørsel.

- Ansvar for at undgå skade: Du skal opføre dig sådan, at du ikke skader dig selv eller andre.

- Tilpas farten efter forholdene: Du skal køre kontrolleret, tilpasse fart og køremåde efter færdighed, terræn, føreforhold og trafik.

- Vigepligt: Kommer du bagfra (ovenfra), har du ansvaret for at undgå kollision.

- Overhaling/nedfart: Det er forbudt at køre lige ud for unntatt under organiseret træning. Kører du forbi en anden skiløber/snowboarder, skal du give vedkommende tilstrækkelig plads for både kontrollerede og ukontrollerede bevægelser.

- Starte, køre ind i eller dreje opad i nedfarten: Kører du ind i eller drejer du opad i en nedfart, skal du påse at dette sker uden fare for dig selv eller andre. Det samme gælder for kørsel efter stop.

- Stop ikke op/sid ikke på snævre eller uoverskuelige steder.

- Til fods i nedfarten: Er du til fods, skal du kun benytte yderkanterne af bakken.

- Skistoppere/fangremme: Skistoppere/fangremme er påbudt. Kont

roller at bindingerne er rigtigt indstillet.

- Respekter skilte: Følg skiltning, mærkning og anvisninger.

- Hjælp til ved ulykker: Ved skader har enhver pligt til at hjælpe. Vidner og medvirkende skal opgive personalia. Alpin skikørsel er forbundet med en vis fare, vis derfor forsigtighed. Rusmidler og skikørsel passer ikke sammen. Overtrædelse af skivettreglerne kan medføre bortvisning fra anlægget.

This website uses cookies to supplement our marketing efforts. Accepting our cookies is optional but recommended.